Nak Duit? Klik Di Sini Cepat..

Wednesday, February 29, 2012

Wanita "Jual Diri" di eBay




Emirates24/7 memetik beberapa sumber melaporkan seorang wanita berusia 38 tahun begitu terdesak untuk mencari pekerjaan telah melelong dan menawar dirinya di laman eBay.

Deborah Bowen bergelut untuk membayar balik gadai dan berhadapan kemungkinan diusir dari rumahnya Gloucester yang dikongsi bersama dengan pasangannya.

Wanita British itu memutuskan untuk "menjual" dirinya di eBay kerana mahu  mendapatkan perhatian bakal majikan.

Iklannya: "Untuk dijual - pekerja yang sanggup berkerja sebagai staf tetap atau sementara". Iklan itu turut memuatkan CVnya.

Iklannya dieBay seterusnya menyatakan"Sales professional/BDM/W/house will do almost anything for work. Please read on, Could you be the right person to give me the right opportunity?"

Biarpun mencuba cara yang agak ektrem, namun iklan tersebut gagal menarik perhatian mana-mana pembida.

Bowen memberitahu Daily Mail bahawa rumahnya memerlukan banyak penyelenggaraan. Oleh sebab itu, mereka tidak dapat menyewakan bilik tidur ketiga di rumah itu.

"Pasangan saya bekerja tetapi pekerjaan itu hanya sementara," katanya kepada DM.

"Saya fikir eBay dapat menjadi platform terbaik untuk mencapai audiens yang lebih besar dan individu daripada pelbagai sektor.

"Saya telah mencuba nasib di pelbagai agensi pekerjaan, tetapi apabila mereka mendapat tahu saya telah dua kali menganggur mereka hanya fikir saya seorang yang gemar "melompat" kerja. Akibatnya, saya tidak ditawarkan apa-apa peluang pekerjaan."

"Hakikatnya, saya akan melakukan apa-apa sahaja, memandu trak forklift atau pun mencuci tandas. Saya tidak fikir orang ramai memahaminya (kesungguhan)."

No comments:

Post a Comment